Saturday 31 March 2012

ke arah kerjaya

assalamualaikum dan hye!


first of all I am sorry for being lazy from updating my blog. actually it is not because I was lazy, but I was too bust studying *gile lah nampak sangat menipu haha!


pada Jumaat minggu lepas, ada seorang penceramah datang ke sekolah kami namanya Cik Wan dari Kolej PTPTL dimana tempat akak aku belajar dulu. cermah dia mengenai arah untuk menuju kerjaya. dia cakap kalau nak jadi seseorang, kita kena tetapkan langkah kita sekarang jugak. bukan tunggu result spm keluar.


and seriously aku pun tak tahu nak jadi apa. aku memang nak sangat jadi veterinar. dan aku ambil sains tulen kat sekolah tapi aku tak mampu nak bawa mp biology tu sebab aku sangat malas membaca and susah nak pahamkan. sad kan?


dan mama aku suruh aku masuk polis sebab aku ni aktif sangat dalam kadet polis kan. and after that dia cakap lepas habis rekrut sambung la belajar. dan abah aku pulak suruh aku ambik masscom (betul ke ejaan nih) dekat UiTM lendu sebab dekat je dengan rumah.


so sekarang ni aku tak tau la. ya Allah, besar juga masalah aku ye :(

2 comments:

  1. tak nak engineering?
    ngeheeeeeeeeee.
    ameklah civil. ;)

    ReplyDelete
  2. engineering?? wohooo tak minat la. susah tak??

    ReplyDelete